Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından 21 Haziran’da gerçekleştirilen AYT sınavında, bir adayın sınava cep telefonu ile girdiği tespit edildi.İddiaya göre Mustafa Eren K., sınav sırasında telefonunu kullanarak AYT Fen Bilimleri soru kitapçığının bazı sayfalarının fotoğraflarını çekti ve yapay zeka uygulaması üzerinden cevap aramaya çalıştı.
Görevliler tarafından yakalandı
Sınavın bitiminde salondan çıkarken görevliler tarafından durdurulan şüphelinin üzerinde yapılan aramada cep telefonu ele geçirildi.Olayın ardından İstanbul Anadolu Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından soruşturma başlatıldı.Tutuklanarak cezaevine gönderildi
Gözaltına alınan şüpheli, “Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Başkanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkındaki Kanuna muhalefet” suçlamasıyla çıkarıldığı mahkemece tutuklanarak cezaevine gönderildi.Şüphelinin ifadesi ortaya çıktı
Şüpheli ifadesinde telefonu sınava yanında getirme amacının kopya çekmek olmadığını, ancak sınav sırasında bir anlık hata yaptığını söyledi.“Sınav başladıktan sonra telefonla soruların fotoğrafını çekip yapay zeka uygulamasında cevapları aratmak aklıma geldi. Ancak salon görevlilerinin varlığı nedeniyle çekindim. Sınav bitiminde üst aramasında telefonum bulundu.”Şüpheli ayrıca çekilen fotoğrafları kimseyle paylaşmadığını da belirtti.






