Avrupa’nın farklı ülkelerinde yaşayan emekli ve çalışan gurbetçiler, yıllık izin dönemlerinin başlamasıyla birlikte Türkiye’ye dönüş yolculuğuna çıktı. Kara yolunu tercih eden vatandaşlar, özellikle Edirne’deki Kapıkule, Hamzabeyli, İpsala ve Pazarkule sınır kapılarından yurda giriş yapıyor.Kapıkule ve Sınır Kapılarında Yoğun Gurbetçi Hareketliliği
Yaz sezonunun başlamasıyla birlikte Avrupa’dan Türkiye’ye gelen araç yoğunluğu sınır kapılarında artış gösterdi. Gurbetçiler uzun yolculuğun ardından anavatana ulaşmanın sevincini yaşarken, sıla hasreti yeniden sona erdi.Sınır kapılarında oluşan yoğunluk zaman zaman bekleme sürelerini artırırken, vatandaşlar sabırla işlemlerini tamamlayarak Türkiye’ye giriş yapıyor.“Hep Bir Özlem ve Hasret Var”
Avusturya’nın Viyana kentinden Kırşehir’e gelen Suat Lafçı, uzun yıllardır gurbette yaşadıklarını ve memleket özleminin hiç dinmediğini söyledi. Lafçı, düğün ve cenaze gibi önemli günlerde her zaman Türkiye’ye gelememenin zorluğuna dikkat çekti.34 yıldır Viyana’da yaşadığını belirten Lafçı, “Memleketimizin ve toprağımızın kıymeti çok farklı” sözleriyle duygularını ifade etti. Türkiye’ye geldiklerinde ise ilk olarak Selimiye Camisi’ni ziyaret edeceklerini ve yöresel lezzetleri tadacaklarını belirtti.“Bir Gurbetçi En Çok Vatanını Özler”
Almanya’dan gelen Süleyman Kösem ise 55 yıldır yurt dışında yaşadığını belirterek Türkiye’ye kavuşmanın mutluluğunu yaşadıklarını ifade etti. Sınır kapısında Türk bayrağını gördüklerinde duygulandıklarını söyledi.Eşi Asiye Kösem de Türkiye’ye ve yakınlarına duyduğu özlemi dile getirerek tatil süresince aile ve dost ziyaretleri yapacaklarını belirtti. Gurbetçilerin Türkiye’ye dönüşü, hem ekonomik hem de sosyal hareketliliği artırmaya devam ediyor.