Programın açılışında konuşan Bursa Orman Bölge Müdürü Erdal Şahan, organizasyona katkı sunan Bursa Belediyeler Birliği ile Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz’a teşekkür ederek, iklim değişikliğinin orman yangınları üzerindeki etkilerine dikkat çekti.
Geçmiş yıllarda Bursa’nın orman yangınları açısından daha az risk taşıyan bölgeler arasında yer aldığını belirten Şahan, son yıllarda yaşanan iklimsel değişimlerin tabloyu değiştirdiğini söyledi. Özellikle geçtiğimiz yıl Türkiye’nin kuzey bölgelerinde, Kastamonu’ya kadar uzanan geniş bir coğrafyada ciddi orman yangınlarının meydana geldiğini hatırlatan Şahan, vatandaşların artık çok daha dikkatli davranması gerektiğini vurguladı.
Türk toplumunun alışkanlıklarla hareket eden bir yapıya sahip olduğunu ifade eden Şahan, geçmişte yangına neden olmayan bazı davranışların bugün değişen hava koşulları nedeniyle büyük felaketlere yol açabildiğini kaydetti. Ormanların gelecek nesillere bırakılacak en önemli miraslardan biri olduğunu belirten Şahan, şunları söyledi:
“Orman yangınları küçük bir ihmal sonucu başlayıp çok büyük felaketlere dönüşebiliyor. Bu mücadele yalnızca kamu kurumlarının değil, yerel yönetimlerin, sivil toplum kuruluşlarının ve vatandaşlarımızın ortak sorumluluğudur. Bu programın temel amacı yangınların önlenmesine yönelik farkındalığı artırmak, afetlere hazırlık kapasitesini güçlendirmek ve kurumlar arası koordinasyonu geliştirmektir. En güçlü ekipmanlar ve en modern hava araçları dahi vatandaşlarımızın göstereceği duyarlılığın yerini tutamaz. Çünkü ormanlarımız çocuklarımızın ve torunlarımızın emanetidir.”
Programda konuşan Bursa Belediyeler Birliği Başkanı ve Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz ise afetlerle mücadelede kurumlar arası iş birliğinin önemine vurgu yaptı.Orman yangınlarıyla mücadelede müdahaleden önce önleyici çalışmaların daha önemli olduğuna dikkat çeken Yılmaz, Bursa Belediyeler Birliği olarak afet yönetimi konusunda birçok çalışma yürüttüklerini ifade etti. Türkiye’de ilk kez bazı yerel afet planlarının hazırlandığını belirten Yılmaz, bu çalışmaların diğer ilçelerde de yaygınlaştırılacağını söyledi.Bursa genelinde ortak tedbir mekanizmaları oluşturmayı hedeflediklerini kaydeden Yılmaz, “Birlik ve beraberlik içerisinde hareket ettiğimizde birçok riski daha oluşmadan önleyebiliriz. Son yıllarda deprem ve yangın gibi afetlerin daha sık gündeme geldiğini görüyoruz. Yaşadığımız olayları yeniden değerlendirerek kurumlarımızın sorumluluklarını netleştirmeli ve ortak hareket kabiliyetimizi geliştirmeliyiz. Temennimiz afetlere müdahale etmek zorunda kalmadan riskleri azaltabilmektir” dedi.
Bursa Vali Yardımcısı Hulusi Doğan da programın toplumda bilinç ve duyarlılık oluşturma açısından büyük önem taşıdığını ifade etti.Orman yangınlarının büyük bölümünün insan kaynaklı ihmaller nedeniyle çıktığını belirten Doğan, vatandaşların özellikle yaz aylarında çok daha dikkatli olması gerektiğini söyledi. Araçlardan atılan sigara izmaritleri, tarımsal faaliyetler sırasında yapılan ihmaller ve kontrolsüz ateş kullanımı gibi davranışların ciddi risk oluşturduğunu dile getiren Doğan, bu yıl yangın tehlikesinin daha yüksek olduğuna dikkat çekti.Kış aylarında yaşanan yağışların ardından oluşan yoğun ot ve bitki örtüsünün, yaz sıcaklarıyla birlikte yangın riskini artırdığını belirten Doğan, “Geçtiğimiz yıl çok zorlu bir sezon geçirdik. Bu yıl da sıcaklıkların artmasıyla birlikte risk devam ediyor. Ciğerlerimizin yanmaması için hep birlikte daha bilinçli ve duyarlı olmak zorundayız” diye konuştu.Çocukların farkındalık çalışmalarındaki rolüne de değinen Doğan, genç nesillerin çevre bilinciyle yetişmesinin büyük önem taşıdığını belirterek, “Bazen çocuklarımız anne ve babalarını uyarıyor. Orman yangınları konusunda bilinçli bir nesil yetiştirmek geleceğimiz açısından son derece kıymetlidir” ifadelerini kullandı.Program sonunda konuşmacılar, ormanların korunmasının sadece kurumların değil toplumun tüm kesimlerinin ortak görevi olduğunu vurgulayarak, yaz aylarında vatandaşların daha dikkatli davranmaları çağrısında bulundu. Katılımcılar, farkındalık çalışmalarının artırılması ve kurumlar arası iş birliğinin güçlendirilmesi konusunda görüş birliğine vardı.Haber: Şerife Öz
Geçmiş yıllarda Bursa’nın orman yangınları açısından daha az risk taşıyan bölgeler arasında yer aldığını belirten Şahan, son yıllarda yaşanan iklimsel değişimlerin tabloyu değiştirdiğini söyledi. Özellikle geçtiğimiz yıl Türkiye’nin kuzey bölgelerinde, Kastamonu’ya kadar uzanan geniş bir coğrafyada ciddi orman yangınlarının meydana geldiğini hatırlatan Şahan, vatandaşların artık çok daha dikkatli davranması gerektiğini vurguladı.
Türk toplumunun alışkanlıklarla hareket eden bir yapıya sahip olduğunu ifade eden Şahan, geçmişte yangına neden olmayan bazı davranışların bugün değişen hava koşulları nedeniyle büyük felaketlere yol açabildiğini kaydetti. Ormanların gelecek nesillere bırakılacak en önemli miraslardan biri olduğunu belirten Şahan, şunları söyledi:
“Orman yangınları küçük bir ihmal sonucu başlayıp çok büyük felaketlere dönüşebiliyor. Bu mücadele yalnızca kamu kurumlarının değil, yerel yönetimlerin, sivil toplum kuruluşlarının ve vatandaşlarımızın ortak sorumluluğudur. Bu programın temel amacı yangınların önlenmesine yönelik farkındalığı artırmak, afetlere hazırlık kapasitesini güçlendirmek ve kurumlar arası koordinasyonu geliştirmektir. En güçlü ekipmanlar ve en modern hava araçları dahi vatandaşlarımızın göstereceği duyarlılığın yerini tutamaz. Çünkü ormanlarımız çocuklarımızın ve torunlarımızın emanetidir.”
Programda konuşan Bursa Belediyeler Birliği Başkanı ve Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz ise afetlerle mücadelede kurumlar arası iş birliğinin önemine vurgu yaptı.Orman yangınlarıyla mücadelede müdahaleden önce önleyici çalışmaların daha önemli olduğuna dikkat çeken Yılmaz, Bursa Belediyeler Birliği olarak afet yönetimi konusunda birçok çalışma yürüttüklerini ifade etti. Türkiye’de ilk kez bazı yerel afet planlarının hazırlandığını belirten Yılmaz, bu çalışmaların diğer ilçelerde de yaygınlaştırılacağını söyledi.Bursa genelinde ortak tedbir mekanizmaları oluşturmayı hedeflediklerini kaydeden Yılmaz, “Birlik ve beraberlik içerisinde hareket ettiğimizde birçok riski daha oluşmadan önleyebiliriz. Son yıllarda deprem ve yangın gibi afetlerin daha sık gündeme geldiğini görüyoruz. Yaşadığımız olayları yeniden değerlendirerek kurumlarımızın sorumluluklarını netleştirmeli ve ortak hareket kabiliyetimizi geliştirmeliyiz. Temennimiz afetlere müdahale etmek zorunda kalmadan riskleri azaltabilmektir” dedi.
Bursa Vali Yardımcısı Hulusi Doğan da programın toplumda bilinç ve duyarlılık oluşturma açısından büyük önem taşıdığını ifade etti.Orman yangınlarının büyük bölümünün insan kaynaklı ihmaller nedeniyle çıktığını belirten Doğan, vatandaşların özellikle yaz aylarında çok daha dikkatli olması gerektiğini söyledi. Araçlardan atılan sigara izmaritleri, tarımsal faaliyetler sırasında yapılan ihmaller ve kontrolsüz ateş kullanımı gibi davranışların ciddi risk oluşturduğunu dile getiren Doğan, bu yıl yangın tehlikesinin daha yüksek olduğuna dikkat çekti.Kış aylarında yaşanan yağışların ardından oluşan yoğun ot ve bitki örtüsünün, yaz sıcaklarıyla birlikte yangın riskini artırdığını belirten Doğan, “Geçtiğimiz yıl çok zorlu bir sezon geçirdik. Bu yıl da sıcaklıkların artmasıyla birlikte risk devam ediyor. Ciğerlerimizin yanmaması için hep birlikte daha bilinçli ve duyarlı olmak zorundayız” diye konuştu.Çocukların farkındalık çalışmalarındaki rolüne de değinen Doğan, genç nesillerin çevre bilinciyle yetişmesinin büyük önem taşıdığını belirterek, “Bazen çocuklarımız anne ve babalarını uyarıyor. Orman yangınları konusunda bilinçli bir nesil yetiştirmek geleceğimiz açısından son derece kıymetlidir” ifadelerini kullandı.Program sonunda konuşmacılar, ormanların korunmasının sadece kurumların değil toplumun tüm kesimlerinin ortak görevi olduğunu vurgulayarak, yaz aylarında vatandaşların daha dikkatli davranmaları çağrısında bulundu. Katılımcılar, farkındalık çalışmalarının artırılması ve kurumlar arası iş birliğinin güçlendirilmesi konusunda görüş birliğine vardı.Haber: Şerife Öz 







